Jakie zmiany czekają na nas w bieżącym roku? Poniżej przedstawiamy kluczowe trendy
– Zmiana funkcji jaką pełni biuro – w wielu branżach przestaje to być miejsce, do którego codziennie się udajemy by wykonywać swoją pracę i spotkać współpracowników. Wyjście do biura już teraz dla wielu osób jest sposobem na odnowienie kontaktów społecznych.
– Motywacja, rozwój talentów – wszystkie te kwestie stały się o wiele trudniejsze, dlatego w najbliższej przyszłości wzrośnie rola regularnego badania potrzeb pracowników, indywidualnych spotkań z managerem, ocen, sprawdzanie poziomu satysfakcji.
– Kultura organizacyjna –brak codziennych spotkań w siedzibie firmy już teraz przyczynił się do osłabnięcia poczucia integracji, lojalności, przynależności do zespołu. W tym roku organizacje będą próbowały stawić czoła wyzwaniu.
– Rozwój kompetencji – w ostatnim czasie znacznie zmieniła się sytuacja w zakresie rozwijania kompetencji i talentów pracowników. Wielu ekspertów uważa, że najbliższy rok przyniesie coraz większą personalizację ścieżek kształcenia. Pracodawcy będą musieli dopasować treści szkoleniowe do indywidualnych potrzeb zatrudnionych. Rośnie rola managerów i PMów.
– Benefity – odpowiedzią na nowe potrzeby pracowników staną się benefity. Organizacje będą stawiać na ich indywidualizację pod kątem każdego pracownika. Firmy będą pytać zatrudnionych, na jakich benefitach im zależy. Eksperci przewidują, że w 2022 roku najbardziej doceniane będą dofinansowanie do posiłków, konsultacje ze specjalistami tj. terapeuta, dietetyk. Ważne będą również benefity integrujące zespół.
Oraz dodatkowo:
-Ciągły wzrost znaczenia programów well-beingowych
-Upowszechnienie nowych technologii
– Reskilling i upskilling, czyli pogłębianie posiadanych umiejętności oraz rozwój nowych