Co to jest LinkedIn i dlaczego warto mieć konto na tym portalu?
Rozpocznijmy od tego czym jest LinkedIn? Jest to platforma specjalizująca się w nawiązywaniu wzajemnych kontaktów biznesowych, dzięki doskonale utworzonym profilom użytkowników. LinkedIn pomaga w zaprezentowaniu doświadczeń, wykształcenia, sukcesów, znajomości technologii, nagród, publikacji naukowych, kompetencji. Wielu ludzi LinkedIn nazywa wirtualnym CV. Według mnie jest jego doskonałym uzupełnieniem, zawierającym konkrety i przykłady, rekomendacje.
Dla kogo jest portal LinkedIn?
Uważam, że każda osoba myśląca o zmianie pracy, poszukująca rozwoju zawodowego, szukająca kontaktów biznesowych, możliwości powinna posiadać konto na LinkedIn. Badania dowodzą, że serwisu korzysta 9 na 10 tzw. „headhunterów”. W pewnym momencie Twojej drogi biznesowej może okazać się, że podjęcie już wcześniej kroków w celu zwiększenia rozpoznawalności marki własnej, budowy wizerunku było bardzo istotne. Nawet jeśli na chwilę obecną nawet przez myśl Ci nie przechodzi by zmienić pracę.
Profil na LinkedIn jest w dzisiejszych czasach powoli nieodłącznym elementem biznesowego wizerunku. Dzięki niemu jesteś w stanie stworzyć swój profesjonalny, specjalistyczny profil eksperta, nawiązać kontakty z ludźmi z branży, a także z pracodawcami i pracownikami.
LinkedIn pozwala lepiej rozumieć biznes, na różnego rodzaju kontach, grupach, profilach biznesowych znajdziesz wartościowe artykuły ze swojej branży, ze świata, ekonomii czy polityki. To idealny dostęp do darmowej wiedzy, możesz wiele nauczyć się od innych, m.in. różnego rodzaju technik np. sprzedaży, portal ten to ogromna skarbnica wiedzy.
LinkedIn pozwala również w poszukiwaniu kontrahentów. Dostęp do narzędzia ma każdy- często wystarczy rozesłać zaproszenia i wiadomości do wcześniej wyszukanych strategicznych kontaktów.
Jeśli jesteś pracodawcą powinieneś wiedzieć, że serwis LinkedIn jest także idealną formą promocji firmy. Utworzenie profilu wpływa na pozycjonowanie SEO. Portal jest bardzo dobrze zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek. Poza wszystkim- możesz „podglądać” konkurencję, dowiedzieć się wiele na temat strategii innych firm, na temat trendów, szkoleń, kursów czy nowych technologii.
Na LinkedIn tak samo jak na innych portalach społecznościowych pokroju Facebooka, czy Instagrama również jesteś w stanie zbudować sieć kontaktów. Ułatwieniem jest fakt, że wcale nie musisz znać osoby, do której zaproszenie wysyłasz. Warto natomiast załączyć krótką wiadomość do zaproszenia, uzasadniającą jego wysłanie.
Budowanie sieci kontaktów, budowanie także marki opiera się obecnie na networkingu (pisałyśmy o nim przy okazji Kongresu MiŚP w Katowicach)- https://businessdp.pl/blog/echa-9-europejskiego-kongresu-malych-i-srednich-przedsiebiorstw-biznesowe-trendy-i-inspiracje-2019/.
Przy tworzeniu, a także prowadzeniu profilu na LinkedIn należy jednak pamiętać, że służy on celom tylko i wyłącznie biznesowym. Nawiązywane kontakty mają profesjonalny charakter, dlatego też należy się wyzbyć towarzyskich zwyczajów pochodzących z innych portali społecznościowych (wymiana śmiesznych memów nie będzie dobrym pomysłem 😊 ).
Tworząc profil warto zwrócić uwagę na dodawane zdjęcie– zasada jest prosta- dodaj takie zdjęcie jakie załączyłbyś do CV. (Selfie z imprezy nie wchodzi w grę😉 ).
Ostatnią już wskazówką będzie przypomnienie, by załączyć link do profilu na LinkedIn w swoim CV. Rekruterzy najczęściej i tak do niego dotrą, nie zaszkodzi ich jednak nakierować.
A jak z Waszymi profilami? Kto już posiada, a kogo przekonaliśmy powyższym artykułem do założenia konta? 😊
W razie pytań bardzo chętnie pomogę w kwestii stworzenia dobrego profilu na LinkedInie.