Masz pytania? Skontaktuj się z nami!
+48 505 113 921
biuro@businessdp.pl

Praca z domu- jak ją sobie urozmaicić?

  • Posted by: Paulina Gańczak
praca zdalna

Praca z domu- jak ją sobie urozmaicić?

Do tej pory głównie teoretycznie dyskutowano na temat sensu i efektywności pracowników podczas pracy zdalnej. Obecnie w dobie nadal rozprzestrzeniającego się wirusa, praca z domu stała się faktem, a dla niektórych koniecznością. Większość z nas pracuje w tym systemie, jednak umówmy się, że są tacy, którzy radzą sobie lepiej z tą zmianą, a są tacy, którzy chcieliby już wrócić za biurka w siedzibach firmy.

Jak zatem pracować by obydwie strony były zadowolone? Jak pracować efektywnie i przy tym nie zwariować w warunkach domowych?;)

Pracownik dobrze wykonuje swoją pracę kiedy jest zmotywowany i wypoczęty. Taki stan zapewnić mu może fakt, że zaoszczędza czas na dojazdach do pracy. Wielu ludzi chwali pracę zdalną, uważając, że praca w domu sprzyja koncentracji i skupieniu. Dla niektórych plusem jest lepsza organizacja dnia i ogromna wygoda- komfort. Ktoś, mający dostęp do ogrodu może być szczególnie zadowolony w ciepłe dni. Praca zdalna w takiej sytuacji możliwa jest na świeżym powietrzu, przyczyni się to do wzrostu motywacji- dotlenisz się.

Przytoczmy jeszcze kilka wskazówek, rad, które pomogą w organizacji czasu pracy w domu:

1. Dyscyplina- ustalenie godzinowego planu pracy.

Jeśli pracujesz 8 godzin dziennie ustal sobie rytm dnia, wstań wcześniej, na spokojnie się przygotuj, ale maile sprawdzaj dopiero po rozpoczęciu pracy. Gdy kończysz na dany dzień, wyloguj się i zamknij laptopa, spróbuj oddzielić czas pracy od czasu prywatnego. Praca z domu nie oznacza ciągłej dyspozycyjności. Podczas 8 godzin pracy działaj według stworzonej wcześniej listy zadań, uwzględniającej priorytety.

2. Przygotuj się do pracy tak by czuć się komfortowo.

Zadbaj wcześniej o przygotowanie śniadania, ulubionej przekąski, czy zrobienie energetycznego koktajlu. Odśwież się. Nie będziesz się czuł/czuła komfortowo na dłuższą metę siedząc w piżamie. Oczywiście nie ma co przesadzać- nie trzeba ubierać się według sciśle ustalonego rygorystycznego dress code-u obowiązującego w firmie, natomiast ubierz się tak, byś nie musiał/musiała wstydzić się, otwierając komuś drzwi, bądź uczestnicząc w wideokonferencji.

3. Zaczerpnij świeżego powietrza, oczywiście nie naruszając zasady #zostańwdomu;)

W przerwie wyjdź na balkon lub na krótki spacer. Jeśli masz możliwość- wyjdź popracować do ogródka przed domem. Pomoże to urozmaicić pracę i zapobiec rutynie.

4. Odizoluj się.

Szczególnie ciężko zorganizować sobie pracę w domu pełnym ludzi. Warto wtedy pomyśleć o organizacji swojej przestrzeni w oddzielnym pomieszczeniu. Takim, w którym na spokojnie przeprowadzisz rozmowę z klientem.

5. Kontaktuj się ze współpracownikami.

Wykazano, że utrzymywanie kontaktu z zespołem pozwala lepiej koordynować pracę, a także ograniczyć uczucie wykluczenia. Warto wykorzystywać ogólnodostępne narzędzia, takie jak np. Skype, MS Teams, czy chociażby facebookowy Messenger.

6. Przygotuj stanowisko pracy.

Na ten temat pisaliśmy już w oddzielnym artykule (Praca zdalna), natomiast zadbaj o to, żeby przygotować miejsce pracy w podobnym stopniu jak w biurze (Minimalizm). Pamiętaj o ergonomii. Nie pracuj z łóżka! Jest to odpowiednie może przez pierwszą godzinę, natomiast na dłuższą metę będzie Ci niewygodnie, zaszkodzisz swojej postawie i się rozleniwisz! Zadbaj też o dobre światło, które nie będzie szkodzić Twoim oczom.

Pamiętaj, że praca w domowym zaciszu to w dalszym ciągu praca. Starajmy się wypełniać swoje obowiązki z zaangażowaniem i sumiennie. Taka praca może wielu osobom przypaść do gustu. Praca z domu nie zawsze musi zaniżać naszą efektywność. Często jest wręcz przeciwnie!

Jak sytuacja wygląda u Was? Komu z domu pracuje się znacznie lepiej, a kto z chęcią wróciłby do biura?

Author: Paulina Gańczak

Zainteresowany?
Zostaw kontakt
do siebie!